I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki i sposób świadczenia Usług oraz sprzedaży Towarów za pośrednictwem Sklepu Internetowego https://sparrowsolutions.pl
  2. Sklep prowadzi “EkoPolProfit” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Głogowska 41/8, 45-315 Opole, podlegająca wpisowi do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej wpisany pod numerem NIP 7543100100, REGON: 362809592.
  3. Kontakt ze Sprzedawcą odbywa się poprzez:
    1. adres poczty elektronicznej:biuro@sparrowsolutions.pl
    2. pod numerem telefonu: +(48) 530 611 579
  1. Sprzedawca informuje, że korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z zagrożeniem po stronie każdego użytkownika sieci Internet, polegającym na możliwości wprowadzenia do systemu teleinformatycznego Klienta szkodliwego oprogramowania oraz pozyskania i modyfikacji jego danych przez osoby nieuprawnione. By uniknąć ryzyka wystąpienia zagrożeń w/w Klient powinien stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują ich wystąpienie, a w szczególności programy antywirusowe i zaporę sieciową typu firewall.
  2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego, chyba że dane postanowienie Regulaminu stanowi inaczej. 
  3. Podane przez Klientów dane osobowe Sprzedawca zbiera i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Prywatności Sklepu Internetowego.

II. DEFINICJE

Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:

  1. Sprzedawca – “Ekopolprofit” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Głogowska 41/8, 45-315 Opole, podlegająca wpisowi do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej wpisany pod numerem NIP 7543100100, REGON: 362809592.
  2. Biuro Obsługi Klienta – biuro obsługi Klienta dostępne pod numerami telefonów: +(48) 530 611 579  w dni powszednie od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00-20:00 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: biuro@sparrowsolutions.pl
  3. Klient – osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych, bez względu na to, czy prowadzi działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która korzysta ze Sklepu Internetowego, w tym nabywa Towary lub korzysta z innych Usług dostępnych w Sklepie Internetowym.
  4. Konsument – Klient będący osobą fizyczną, korzystającą ze Sklepu Internetowego w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  5. Koszyk – możliwość wyświetlenia wybranych przez Klienta produktów do zakupu. W Koszyku Klient może modyfikować zamówienie poprzez wskazanie ilości zamawianych Towarów, sposobu dostawy, sposobu płatności, jak również wpisać kod rabatowy.
  6. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży lub Umowy montażowej, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru lub rodzaj i liczbę Towaru.
  7. Przedmiot transakcji – Towary wymienione i opisane na stronie internetowej Sklepu Internetowego.
  8. Rejestracja – możliwość założenia konta przez Klienta w Sklepie Internetowym.
  9. Konto – przydzielona danemu Klientowi część Sklepu Internetowego, za pomocą którego Klient może dokonywać określonych działań w ramach Sklepu Internetowego.
  10. Sklep Internetowy – serwis internetowy dostępny pod adresem Biuro@sparrowsolutions.pl,  za pośrednictwem którego Klient może złożyć Zamówienie.
  11. Strona produktu – strona w Sklepie Internetowym, na której przedstawiony jest produkt i informacje na jego temat.
  12. System teleinformatyczny – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego.
  13. Towar – produkt znajdujący się w ofercie Sklepu Internetowego, którego opis jest dostępny przy każdym z prezentowanych produktów.
  14. Usługa dodatkowa – usługa świadczona przez Sprzedającego na rzecz Klienta poza Sklepem Internetowym w związku z charakterem sprzedawanych Towarów.
  15. Umowa Sprzedaży; Umowa – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawarta pomiędzy Sprzedającym a Klientem, z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu.
  16. Użytkownik – każdy, kto korzysta ze strony internetowej https://sparrowsolutions.pl.
  17. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta określające jednoznacznie rodzaj i ilość Towarów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży.
  18. Regulamin – niniejszy regulamin. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2020, poz. 344 ze zm.).
  19. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
  20. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
  21. NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o Produktach, nowościach i promocjach w Sklepie Internetowym.

III.  ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO

  1. Korzystanie ze Sklepu oznacza każdą czynność Klienta dokonaną na stronie Sklepu, w tym co najmniej zapoznanie się przez Klienta z treściami udostępnionymi w Sklepie.
  2. Warunkiem korzystania ze Sklepu jest posiadanie urządzenia posiadającego dostęp do sieci Internet (komputer, smartfon, tablet) z zainstalowaną przeglądarką internetową z włączoną obsługą cookies i JavaScript, a także posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
  3. Złożenie Zamówienia i zawarcie Umowy sprzedaży wymaga uprzedniego zaakceptowania przez Klienta Regulaminu oraz Polityki Przetwarzania.
  4. Klient zobowiązany jest w szczególności do:
    1. niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
    2. korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
    3. niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu Internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam),
    4. korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedawcy,
    5. korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu Internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
    6. korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.

IV. USŁUGI

  1. Za pośrednictwem Sklepu Sprzedawca świadczy w szczególności następujące usługi:
    1. zakładania i prowadzenia Konta w Sklepie, która jest świadczona w sposób nieprzerwany, przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, chyba że dojdzie do awarii Sklepu z przyczyn nieleżących po stronie Sprzedawcy,
    2. sprzedaży Towarów,
  2. Sklep umożliwia Klientowi założenie i prowadzenie Konta w systemie po dokonaniu rejestracji. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie udostępnionego formularza rejestracyjnego.
  3. Konto zawiera informacje o danych klienta, dotychczasowych Umowach sprzedaży, etapu realizacji zamówienia oraz inne informacje. Sprzedawca może wprowadzać dalsze funkcjonalności w ramach Konta bez konieczności zmiany niniejszego Regulaminu, chyba że taka zmiana skutkowałaby zmianą w zakresie wykorzystania danych osobowych Klienta lub w inny sposób była związana z prawami Klienta.
  4. Konto w Sklepie zakładane jest na czas nieoznaczony i zostaje ono usunięte z systemu Sklepu niezwłocznie po przesłaniu przez Klienta takiego żądania, chyba że niezwłoczne usunięcie Konta nie jest możliwe z przyczyn technicznych lub z przyczyn związanych z realizacją Umowy sprzedaży.
  5. Klient może nabywać Towary korzystając z Konta lub bez jego zakładania.
  6. Sprzedawca może przekazywać Klientowi za jego wyraźną zgodą informacje handlowe dotyczące Towarów na podany adres poczty elektronicznej (Newsletter). W celu skorzystania z tej Usługi Klient musi podać aktywny adres poczty elektronicznej lub aktywować odpowiednie pole w formularzu rejestracyjnym lub formularzu Zamówienia.
  7. Usługa Newsletter świadczona jest przez czas nieoznaczony. Klient może odwołać zgodę na przesyłanie informacji handlowych w każdym czasie. Usługa Newsletter zostaje wstrzymana niezwłocznie po przesłaniu przez Klienta żądania usunięcia jego adresu e‐mail z listy subskrypcyjnej Usługi Newslettera lub z chwilą wypisania się przez Klienta za pomocą linku deaktywującego Usługę Newsletter znajdującego się w treści wiadomości wysłanej w ramach usługi Newsletter.
  8. W przypadku, gdy system Sklepu umożliwia Klientowi zamieszczanie w indywidualnych i subiektywnych wypowiedzi odnoszących się m.in. do Towaru czy przebiegu transakcji, Klient zobowiązuje się do nienaruszania w swojej wypowiedzi jakichkolwiek praw osób trzecich, w tym ich dóbr osobistych lub przysługujących im praw autorskich. Klient zobowiązuje się ponadto, że wypowiedzi te będą stonowane i zachowujące umiar, a także że nie będą sprzeczne z przepisami prawa. Klient nie może również wykorzystywać w ramach swojej wypowiedzi materiałów, co do których prawa autorskie przysługują innej osobie i Klient nie ma podstaw prawnych do posługiwania się tymi materiałami. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi, które są sprzeczne z Regulaminem.
  9. Poprzez zamieszczenie wypowiedzi Klient wyraża zgodę na nieodpłatne korzystanie z tej wypowiedzi oraz jej publikowanie przez Sprzedawcę, a także dokonywanie opracowań utworów w rozumieniu przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych .
  10. Sprzedawca ma prawo do organizowania okazjonalnych konkursów i promocji, których warunki każdorazowo zostaną podane na stronach Sklepu. Promocje w Sklepie Internetowym nie podlegają łączeniu, o ile regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.
  11. W przypadku naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu, Sprzedawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń, z wyznaczeniem stosownego terminu, może rozwiązać umowę o świadczenie Usług z zachowaniem 14‐dniowego terminu wypowiedzenia.

V.  PROCEDURA ZAWARCIA UMOWY SPRZEDAŻY

  1. Wszelkie informacje o Towarach udostępnione w Sklepie, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
  2. Wszystkie Towary dostępne w Sklepie Internetowym są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz w razie takiej konieczności posiadają odpowiednie certyfikaty i są dopuszczone do obrotu na rynku polskim.
  3. Klient może składać Zamówienia bezpośrednio za pośrednictwem Sklepu wybierając dany Towar i jego ilość, a także – o ile pozwala na to wybrany rodzaj Towaru – rodzaj jego materiału, wielkość oraz inne jego parametry, korzystając z przycisku „Dodaj do koszyka”.
  4. Do zawarcia Umowy sprzedaży dochodzi w momencie potwierdzenia Zamówienia przez Sprzedawcę. Potwierdzenie zostanie przesłane Klientowi na podany przez niego adres poczty elektronicznej.
  5. Klient może również składać Zamówienia w Sklepie dzwoniąc na podany w Sklepie numer telefonu lub poprzez wysłanie wiadomości elektronicznej do Sprzedawcy. Infolinia Sprzedawcy jest czynna jedynie w Dni Robocze oraz w godzinach wskazanych na stronach Sklepu.
  6. Złożenie Zamówienia w jeden ze sposobów wskazanych powyżej (przez telefon lub w wiadomości elektronicznej) wymaga:
    1. precyzyjnego określenia przez Klienta rodzaju Towaru, w tym jego parametrów oraz materiału, o ile jest taka możliwość, oraz jego ilości,
    2. wyboru przez Klienta sposobu dostawy i formy płatności, dostępnych w Sklepie,
    3. wskazania niezbędnych danych Klienta umożliwiających zawarcie Umowy sprzedaży i/lub Umowy montażu oraz ich realizację, w tym przede wszystkim jego imię i nazwisko, miejsce zamieszkania i miejsce dostawy, numer telefonu, adres poczty elektronicznej.

VI .  CENY I METODY PŁATNOŚCI

  1. Ceny Towarów podawane są w złotych polskim i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT, cła oraz inne opłaty.
  2. Ceny Towarów są każdorazowo wskazane w opisie Towaru.
  3. Sprzedawca może w każdym czasie zdecydować o czasowej obniżce Ceny danego Towaru (promocja). W takim przypadku opis Towaru będzie zawierał aktualną Cenę Towaru oraz najniższą Cenę Towaru, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem aktualnej obniżki lub – gdy Towar znajduje się w ofercie Sklepu krócej niż 30 dni – która obowiązywała w okresie od dnia wprowadzenia tego Towaru do sprzedaży do dnia obniżki jego Ceny. Najniższą Cenę Towaru Sprzedawca każdorazowo podaje obok informacji o aktualnej Cenie Towaru.
  4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do aktualizacji Cen Towarów w każdym czasie. Nowa Cena nie będzie miała zastosowania do Towarów, co do których Klient złożył już Zamówienie i zostało ono potwierdzone przez Sprzedawcę.
  5. Sprzedawca może udzielić określonym Klientom rabatu procentowego lub kwotowego. Zastosowanie rabatu następuje poprzez wpisanie udostępnionego przez Sprzedawcę kodu rabatowego w polu „Kod promocyjny”. System Sklepu przeliczy następnie Cenę Towarów znajdujących się w koszyku Klienta z uwzględnieniem rabatu.
  6. Klient może wybrać następujące metody płatności:
    1. Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
    2. Płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu Przelewy24.pl – możliwe aktualne sposoby płatności określone są na stronie Sklepu Internetowego w zakładce informacyjnej dotyczącej sposobów płatności oraz na stronie internetowej.http://www.przelewy24.pl.
    3.  Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem serwisu Przelewy24.pl. Obsługę płatności elektronicznych i kartą płatniczą prowadzi: Przelewy24.pl – spółka PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu (adres siedziby: ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań), wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, kapitał zakładowy: 5 476 300,00 zł w całości opłacony, NIP 7792369887, REGON 301345068.
    4. Paypo – płatność odroczona;
    5. bony/karty podarunkowe;
    6. pobranie;
    7. gotówką przy odbiorze osobistym ‐ płatność w punkcie odbioru osobistego Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja Zamówienia zostanie dokonana niezwłocznie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia, zaś Towar wydany zostanie w punkcie odbioru osobistego Sprzedawcy);
  7. Termin płatności W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności natychmiastowo w formie przedpłaty w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży. 
  8. W przypadku wyboru przez Klienta płatności gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki albo płatności gotówką przy odbiorze osobistym, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki
  9. Sprzedawca prześle Klientowi fakturę VAT na podany przez niego adres poczty elektronicznej po dostawie Towarów, chyba że Klient wyraźnie zaznaczy, że chce otrzymać fakturę VAT w formie papierowej. Akceptując Regulamin Klient wyraża jednocześnie zgodę na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej, na zasadach opisanych w Regulaminie.
  10. Termin gotowości Produktu do odbioru przez Klienta – w przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie do 3 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 3 Dni Roboczych. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę.
  11. Z zastrzeżeniem innych postanowień Regulaminu, obniżenie podstawy opodatkowania może mieć miejsce w przypadku:
    1. udzielenia rabatu przez Sprzedawcę,
    2. anulowania Zamówienia przez Klienta,
    3. odstąpienia od Umowy przez Klienta i zwrotu Towarów,
    4. wystawienia faktury zawierającej błędne dane.

VII. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU

  1. Dostawy Towarów są realizowane na terytorium Unii Europejskiej.
  2. Dostawa każdorazowo jest realizowana na adres dostawy wskazany w Zamówieniu.
  3. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu Internetowego w zakładce informacyjnej dotyczącej kosztów dostawy oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży. 
  4. Klient przyjmuje do wiadomości, iż Towary są każdorazowo dostarczane za pośrednictwem firmy kurierskiej.
  5. W opisie Towaru każdorazowo zawarta jest informacja o szacowanej liczbie dni roboczych potrzebnych do dostawy Towarów, a także o wysokości opłat za dostawę Towaru.
  6. Termin na dostawę Towarów rozpoczyna się od dnia otrzymania płatności przez Sprzedawcę za Towary.
  7. W momencie dostawy Towaru Sprzedawca dostarczy Klientowi fakturę VAT potwierdzającą nabycie Towaru.
  8. Jeżeli dla poszczególnych Towarów objętych Zamówieniem przewidziano różny okres realizacji, terminem dostawy całego Zamówienia jest najdłuższy okres spośród przewidzianych.
  9. Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
  10. Sprzedawca oferuje Klientowi możliwość dostawy lub odbioru Produktu poprzez przesyłkę kurierską.

VIII.  UPRAWNIENIE DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Klient będący Konsumentem może odstąpić od Umowy sprzedaży bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia:
    1. objęcia Towaru w posiadanie przez tego Klienta lub w wskazanej przez niego osobę, przy czym dostawy Towarów partiami termin ten biegnie od dnia objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, jego partii lub części – w przypadku Umów sprzedaży,
  2. Do zachowania terminu, o którym mowa w ust. 1 powyżej, wystarczy wysłanie stosownego oświadczenia przed jego upływem. Klient może sformułować oświadczenie samodzielnie bądź skorzystać ze wzoru oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, który stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu.
  3. Niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia Klienta będącego Konsumentem o odstąpieniu od umowy, Sprzedawca prześle na jego adres poczty elektronicznej potwierdzenie otrzymania tego oświadczenia.
  4. Prawo do odstąpienia od umowy przez Klienta będącego Konsumentem jest wyłączone w przypadku:
    1. Umowy sprzedaży, której przedmiotem są Towary, które po dostarczeniu zostały nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
  5. W przypadku odstąpienia od umowy, dana umowa jest uważana za niezawartą. To, co Strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Towaru. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Zakupiony Towar należy zwrócić na adres Sprzedawcy.
  6. Sprzedawca niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy zwróci mu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba, że Konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, przy czym sposób ten nie będzie się wiązał dla Konsumenta z żadnym kosztem. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze rzecz od Klienta.
  7. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  8. Klient ponosi tylko bezpośredni koszt zwrotu Towaru, chyba że Sprzedawca zgodził się ponieść ten koszt.
  9. Klient może dokonywać zmian w Zamówieniu aż do momentu nadania przez Sprzedawcę przesyłki z Towarem do Klienta (status realizacji zamówienia widoczny jest w koncie Klienta w zakładce „Twoje konto”). W przypadku, gdy przedmiotem zamówienia jest produkt o indywidualnych właściwościach, którego wykonanie ma się odbyć w oparciu o specyfikację wskazaną przez Klienta, zmiana Zamówienia może nastąpić do czasu przystąpienia przez Sprzedawcę do wykonania przedmiotu Umowy sprzedaży (statusu: „w przygotowaniu”). Zmiany mogą dotyczyć rezygnacji z całości bądź z części produktów składających się na zamówienie, zmiany w adresie dostawy lub zmiany danych na fakturze. W przypadku rezygnacji z Zamówienia (zarówno w całości jak i w części), jeżeli zapłata została dokonana z góry, zwrot ceny sprzedaży (odpowiedniej części ceny sprzedaży) nastąpi niezwłocznie (nie później niż w terminie 14 (czternastu dni) od dnia otrzymania rezygnacji Klienta przez Sprzedawcę. Klient otrzyma potwierdzenie dokonania zmian lub anulowania zamówienia na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta w procesie składania zamówienia.
  10. W razie odstąpienia od Umowy przez Klienta będącego Konsumentem, Sprzedawca wystawia fakturę VAT korektę i przesyła ją Klientowi na podany przez Niego przy składaniu Zamówienia adres poczty elektronicznej.

IX. ZGODNOŚĆ TOWARÓW Z UMOWĄ SPRZEDAŻY

  1. Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Towar zgodny z umową.
  2. W razie braku zgodności Towaru z Umową sprzedaży Klientowi będącemu Konsumentem przysługują uprawnienia określone w rozdziale 5a Ustawy o prawach konsumenta, w tym w szczególności w art. 43d i art. 43e Ustawy o prawach konsumenta.
  3. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili.
  4. W stosunku do Klientów będących Przedsiębiorcami w rozumieniu art. 431 k.c. zostaje wyłączona rękojmia za wady fizyczne i/lub prawne Towaru.
  5. Reklamacje należy kierować na adres ul. GŁOGOWSKA 41/8 45-315 OPOLE, OPOLSKIE.
  6. Celem rozpatrzenia reklamacji Klient powinien przesłać lub dostarczyć reklamowany Towar, jeżeli jest to możliwe dołączając do niego dowód zakupu. Towar należy dostarczyć lub przesłać na adres Sprzedawcy.
  7. Sprzedawca zobowiązuje się do udzielenia odpowiedzi na reklamację Klienta będącego Konsumentem w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Odpowiedź powinna zostać przekazana na papierze lub innym trwałym nośniku.
  8. W przypadku braków reklamacji, uniemożliwiających jej rozpatrzenie, Sprzedawca wezwie niezwłocznie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie.
  9. W razie uznania przez Sprzedawcę reklamacji Klienta będącego Konsumentem za zasadną i przyjęcia zwrotu Towarów z jednoczesnym obowiązkiem zwrotu Klientowi ceny.

PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI

  1. Niniejszy punkt Regulaminu określa procedurę rozpatrywania reklamacji wspólną dla wszystkich reklamacji składanych do Sprzedawcy, w szczególności reklamacji dotyczących Produktów, Umów Sprzedaży, Usług Elektronicznych oraz pozostałych reklamacji związanych z działaniem Sprzedawcy lub Sklepu Internetowego.  
  2. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na przykład:
    1. pisemnie na adres: ul. GŁOGOWSKA 41/8 45-315 OPOLE, OPOLSKIE.
    2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@sparrowsolutions.pl
    3. Przesłanie lub zwrot Produktu w ramach reklamacji może nastąpić na adres:  ul. GŁOGOWSKA 41/8 45-315 OPOLE, OPOLSKIE.
  3. Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości lub braku zgodności z umową; (2) żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
  4. W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Sprzedawcę.
  5. Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia, dokumenty lub Produkt) związane z przedmiotem reklamacji. Sprzedawca może także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów (np. zdjęcia), jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
  6. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.  
  7. Podstawa i zakres odpowiedzialności ustawowej Sprzedawcy są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta oraz ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Poniżej wskazane są dodatkowe informacje dotyczące przewidzianej przez prawo odpowiedzialności Sprzedawcy za zgodność Produktu z Umową Sprzedaży:
  8. W przypadku reklamacji Produktu – rzeczy ruchomej – zakupionego przez Klienta na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą do dnia 31. grudnia 2022 r. określają przepisy Kodeksu Cywilnego w brzmieniu obowiązującym do dnia 31. grudnia 2022 r., w szczególności art. 556-576 Kodeksu Cywilnego. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt zakupiony zgodnie ze zdaniem poprzednim wobec Klienta niebędącego konsumentem zostaje wyłączona.
  9. W przypadku reklamacji Produktu – rzeczy ruchomej (w tym rzeczy ruchomej z elementami cyfrowymi), z wyłączeniem jednak rzeczy ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej – zakupionego przez Klienta na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą od dnia 1. stycznia 2023 r. określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r., w szczególności art. 43a – 43g Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem konsumenta, w razie braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży.
  10. Poza odpowiedzialnością ustawową na Produkt może zostać udzielona gwarancja – jest to odpowiedzialność umowna (dodatkowa) i można z niej skorzystać, gdy dany Produkt jest objęty gwarancją. Gwarancja może być udzielona przez inny podmiot niż Sprzedawca (np. przez producenta lub dystrybutora). Szczegółowe warunki dotyczące odpowiedzialności na podstawie gwarancji, w tym także dane podmiotu odpowiedzialnego za realizację gwarancji oraz podmiotu uprawnionego do skorzystania z niej są dostępne w opisie gwarancji, np. w karcie gwarancyjnej lub w innym miejscu dotyczącym udzielenia gwarancji. Sprzedawca wskazuje, że w przypadku braku zgodności Produktu z umową Klientowi z mocy prawa przysługują środki ochrony prawnej ze strony i na koszt Sprzedawcy oraz że gwarancja nie ma wpływu na te środki ochrony prawnej.
  11. Postanowienia dotyczące konsumenta stosuje się również do Klienta będącego osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

XI. GWARANCJE 

  1. Towary mogą posiadać gwarancję producenta lub Sprzedawcy.
  2. W wypadku Towarów objętych gwarancją, informacja dotycząca istnienia i treści gwarancji oraz czasu na jaki została udzielona jest każdorazowo prezentowana w opisie Towaru na stronach internetowych Sklepu.
  3. Sprzedawca udziela gwarancji Klientowi na usługę montażu Towarów (w przypadku powierzenia Sprzedawcy montażu zamówionych Towarów). Gwarancja dotyczy wyłącznie usług montażowych wykonywanych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
  4. Gwarancja, o której mowa w ust. 3 powyżej, jest udzielana na taki sam okres jak gwarancja, którą Sprzedawca lub producent udziela na Towar, którego usługa montażu dotyczy. Gwarancja obowiązuje od daty wykonania usługi montażu.
  5. Gwarancja, o której mowa w ust. 3 powyżej, obejmuje wyłącznie uszkodzenia powstałe w związku z montażem Towarów w miejscu montażu. Nie są objęte gwarancją uszkodzenia powstałe z przyczyn, za które odpowiada wyłącznie Klient.
  6. Ingerowanie przez Klienta lub inną osobę, za którą Klient odpowiada, w mechanizm Towarów skutkuje utratą gwarancji.
  7. Gwarancja obejmuje wyłącznie uprawnienie do żądania wykonania ponownie usługi montażowej lub jej poprawy, w zależności od decyzji Sprzedawcy. Sprzedawca zobowiązany jest do poprawy lub ponownego montażu w terminie 14 dni od dnia wpłynięcia reklamacji.

XII. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZSTRZYGANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

Klient będący Konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

  1. jest uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży;
  2. jest uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą;
  3. może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl;
  4. złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

XIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Wszystkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym autorskie prawa majątkowe, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, strony internetowej Sklepu, a także do formularzy i logotypów, należą do Sprzedawcy i mogą być wykorzystywane wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem.
  2. Wszelkie spory, które mogą wyniknąć pomiędzy Sprzedawcą a Klientem będącym Konsumentem, będą rozstrzygane przez sądy właściwe dla miejsca zamieszkania tego Klienta.
  3. Wszelkie spory, które mogą wyniknąć pomiędzy Sprzedawcą a Klientem będącym Przedsiębiorcą, będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
  4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Ustawy o prawach Konsumenta oraz inne odpowiednie przepisy prawa polskiego.
  5. O wszelkich zmianach niniejszego Regulaminu każdy Klient zostanie poinformowany poprzez zamieszczenie informacji na stronie głównej Sklepu Internetowego, zawierającej zestawienie zmian. Klienci posiadający Konto zostaną dodatkowo poinformowani o zmianach oraz otrzymają ich zestawienie na wskazany przez nich adres e-mail. W przypadku, gdy Klient posiadający Konto nie akceptuje nowej treści Regulaminu, powinien poinformować o tym Sprzedawcę w ciągu 14 dni od daty otrzymania informacji o zmianie Regulaminu. Brak akceptacji nowej treści Regulaminu skutkuje rozwiązaniem Umowy i usunięciem Konta.