Blog #2

Kwiaciarnia - Klient

Jak kwiaciarnia może dbać o klienta?

Kolorowo, pachnąco i świeżo- takie cechy powinna posiadać każda kwiaciarnia. Estetyka to w tym miejscu słowo klucz. A jeśli estetyka to piękno, a jeśli piękno to zdrowie i odpowiednia kondycja kwiatów, czyli ich nienaruszony wygląd i możliwie najdłuższa żywotność. Wszystkie te elementy scalone ze sobą, skutecznie zachęcają klienta do zakupów. Jak zatem zadbać o to, ażeby klient wyszedł z kwiaciarni z zadowoleniem i miał chęć do powrotu? Jak odpowiednio zadbać o klienta?

Przysłowie mówi: Nasz klient- nasz pan!

 A i tu zdarzają się różni. Jedni mniej wymagający, nastawieni na minimalizm i prostotę, drudzy zaś na „im więcej tym lepiej”. Jedni tradycjonaliści, inni bardziej awangardowi. Pojmowanie estetyki jest kwestią indywidualną dla
każdego klienta, a zadaniem florysty jest sprostać zadaniu i pomóc w wyborze roślin. Dbając o klienta, florysta musi posiadać umiejętność słuchania oraz zrozumienia czego klient oczekuje. Niezbędna jest tu miła aparycja sprzedającego i odpowiednie zbadanie potrzeb klienta. Doradztwo przez profesjonalistę jest mile widziane, ale rzecz jasna z uwzględnieniem wizji konsumenta: jeden bowiem kocha róże, inny wielbi piwonie.

Tutaj wkracza wiedza i doświadczenie florysty, szczególne przy tworzeniu kompozycji kwiatowych na określone okazje.
No i szeroko pojmowana kreatywność twórcy, a co za tym idzie tworzenie nowych form i trendów florystycznych. Gotowe ekspozycje kwiatowe, zdobiące witryny kwiaciarni też są pomocne w podejmowaniu decyzji przez klienta. Jednakże, większą rolę odgrywa tu bogactwo asortymentu kwiatowego, bo przecież czy znajdzie się ktoś kto przejdzie obok dużej, przepięknej, kolorowej wystawy kwiatów obojętnie? Bogactwo i różnorodność barw i gatunków przyciągnie wzrok niejednego odbiorcy, który nawet nie miał zamiaru nabyć kwiatów, ale miejsce, które mijał będzie mu się kojarzyć z estetyką i tym, że „jest w czym wybierać”. A okazji do nabycia bukietu czy najbardziej tradycyjnej czerwonej róży jest w ciągu roku co niemiara… Jeśli dodać do uroku kwiatów, ich zapach… zmysły zostają pobudzone.

Źródło: www.demotywatory.pl

Jak jeszcze kwiaciarnia może zadbać o klienta? Niewątpliwie przystępna cena to też niezbędny warunek do utrzymania swojej pozycji na rynku kwiatowym. Cena hurtowa plus marża kwiaciarni to jedno, ale bonusy, gratisy zachęcające klienta do dokonania kolejnych zakupów w tej, a nie innej kwiaciarni to drugi ważny aspekt dbania o klienta, ale i o przyszłość kwiaciarni. Konsument obdarowany choćby małym drobiazgiem będzie miło wspominał to konkretne miejsce i kolejnym razem prawdopodobnie nie będzie szukał innego. Dopełnieniem gwarancji powrotu „kwiatowego” nabywcy będzie świeżość i długa żywotność roślin, ponieważ
zawsze panuje popyt na kwiaty wyglądające zdrowo, witalnie i rześko. Do tego, jeśli będą utrzymane w takim dobrostanie przez dłuższy czas, z pewnością i klient poczuje się zadbany.

Dziękujemy, że byłeś z nami 😉