Blog #1
Piękno róży
Biznes usłany różami- dlaczego trwałość róży jest tak ważna dla renomy kwiaciarni?
Florystyka, ujmując dosłownie- biznes usłany różami. Nie ma przecież wątpliwości, że róża to symbol i ponadczasowy znacznik każdej kwiaciarni. Ciężko sobie wyobrazić bardziej trafny prezent niż piękno, krwistej czerwieni kwiatu róży, będące symbolem i świadectwem uczuć.
Dziś florystyka to branża bardzo rozwojowa. Konsumenci są zdecydowanie otwarci na nowe
odmiany kwiatów, nowe trendy, oryginalne pomysły. W odpowiedzi, kwiaciarnie dążą do zaspokajania
potrzeb estetycznych swoich klientów, przedstawiając coraz to ciekawsze kompozycje i nowiki
kwiatowe. Estetyka staje się tu słowem klucz. Kolory i zapach kwiatów działa na zmysły odbiorcy, a dla
florysty to miła i zarazem wdzięczna praca. Bo jak tu nie podzielać radości widząc zadowolenie klienta z
nabycia kwiatów dla bliskiej osoby?
Czy prowadzenie kwiaciarni to faktycznie zawsze biznes usłany różami?
Niestety w tej branży też są widoczne minusy. Jest to głównie praca sezonowa, pracuje się wiele godzin na dobę, a nie rzadko wygląd dłoni florysty pozostawia wiele do życzenia. Żeby zdobyć te najładniejsze okazy roślinne, należy poświęcić swój sen, po to aby w godzinach bardzo wczesno porannych udać się na giełdę. Wszystkie te wyrzeczenia są przypisane osobom, których pasją są kwiaty i sztuka kwiatowa, bowiem to pasja jest kluczowym czynnikiem osiągnięcia sukcesu w branży florystycznej. Kolejne to: odpowiednia lokalizacja kwiaciarni, wielkość asortymentu oraz jego jakość. Aby zachować jakość roślin na najwyższym poziomie, należy zadbać o ich świeżość oraz jak najdłuższą żywotność.
Niewątpliwie każdej kwiaciarni zależy na zapewnieniu świeżości oferowanych kwiatów i
kondycjonowaniu ich po zakupie. Daje to pozytywny obraz branży florystycznej w kontekście dobrej
praktyki pielęgnacyjnej i obsługi, mając na uwadze renomę wśród klientów. Podstawę sukcesu kwiaciarni
może zapewnić bardzo dobra znajomość kwiatów i ich potrzeb. To ułatwia gospodarowanie nimi, ustala
priorytety sprzedażowe, a więc pozwala uniknąć dużych strat. Trzeba po prostu wiedzieć, które kwiaty należy sprzedawać w pierwszej kolejności, ponieważ krócej zachowują świeżość. Lokalizacja wówczas schodzi na dalszy plan, na pierwszym staje długa żywotność roślin. Ta druga świadczy o poziomie profesjonalizmu florysty, ponieważ oprócz sztuki okiełznania kwiatu w bukiecie, wkomponowania go w inne kwiaty, stanowiące całość, liczy się czas ich świeżości. Klient, który raz zawiedzie się na jakości sprzedawanych kwiatów, nie odwiedzi ponownie takiej kwiaciarni.
Wniosek z tego jest jeden: dobrą kwiaciarnię poznaje się po tym jak szeroki ma wybór róży, po tym jaki wygląd ma róża, ale jednocześnie jak długo będzie cieszyć zmysły poprzez swoją żywotność. Wyrzeczenia są przypisane osobom, których pasją są kwiaty i sztuka kwiatowa, bowiem to pasja jest kluczowym czynnikiem osiągnięcia sukcesu w branży florystycznej. Kolejne to: odpowiednia lokalizacja kwiaciarni, wielkość asortymentu oraz jego jakość. Aby zachować jakość roślin na najwyższym poziomie, należy zadbać o ich świeżość oraz jak najdłuższą żywotność.